donderdag 16 oktober 2014

Bubble Tea



In de theerubriek van den nostalgische theedrinker gaan we op een ‘’smakenreis’’ met de heer M. in de wonderlijke wereld van de thee… 
De heer M is de eigenaar en oprichter van het theepottenmuseumpje ''TeaRat'', 
en bovendien een echte liefhebber van thee. 

Elk keer wordt er weer een nieuwe thee of theeachtig drankje geprobeerd door hem, of een mieterse plekje bezocht waar je als een mede theeliefhebber zeker een keer moet zijn geweest… 



Bubble Tea 

 

Vandaag ben ik weer een smaakervaring rijker, Want ik heb eindelijk eens het fenomeen wat men Bubble Tea noemt geprobeerd...

Nu zullen de echte theeliefhebbers en kenners onder ons gelijk een vieze gezicht trekken,om in koor te zeggen;
''dat is geen echte thee''
En wellicht hebben ze daar ook wel gelijk in,
maar ik vindt dat je er pas over mag oordelen als je het hebt geprobeerd...

Voor de genen die niet weten wat Bubble Tea is,
Het is een soort van thee, met melk, vruchtensiroop en ''tapioca balletjes''...

Tapioca balletjes?

Tapioca balletjes worden gemaakt van cassave, hebben weinig smaak en zijn een beetje taai, net als gummibeertjes, in China worden de balletjes ''Boba'' genoemd, wat ''borsten'' betekent...
Deze balletjes knappen in je mond en er komt dan een smaakje vrij,
Het is een vreemde beleving, ik weet nog steeds niet of ik het wel zo fijn vind...

In Azië en Amerika is Bubble Tea al helemaal in,
de grootste sterren worden er dagelijks mee gespot...
Of het lang een hit zal blijven is mij nog maar een vraag,
Persoonlijk vindt ik het drankje overgewaardeerd...

Nu moet ik toegeven dat ik,als een nostalgist me niet thuis voelde in de super moderne ''Bubble Tea Bar''.
mijn victoriaanse kleding vloekte zelfs met de interieur..
Ik voelde me ook hopeloos ouderwets toen ik de jonge dame achter de balie om uitleg vroeg...
Maar dat even terzijde...

De Bubble Tea werd geserveerd in een plastic meeneembekers, waar ik geen fan van ben ...
De beker wordt voor je ogen dicht geseald , waar je vervolgens een brede rietje door moet prikken.
maar waarom sealen ze het?? Voor mij is het een raadsel, want met de hoeveelheid suiker en chemische toevoegen zou het drankje voor minstens 100jaar niet mogen bederven ...

je drinkt de Bubble Tea dus met een breed rietje, zo zouden de balletjes naar boven moeten komen.
Het ''bubbelige'' aan het drankje zijn dan ook natuurlijk de balletjes,
en doordat het flink wordt geschud ontstaat er ook een flinke schuimkraag van kleine luchtbelletjes. Ik merkte er daar echter weinig van...

Misschien ben ik te ouderwets voor dit fenomeen...
Maar als ik heel eerlijk mag zijn, heb ik toch liever een heerlijk kop traditioneel gemaakte ''Sencha ''Thee ,gewoon in een ouderwets porseleinen kopje,
dan die ''hippe'' chemische Bubble Tea...

beoordeling:

smaak

sfeer

prijs/kwaliteit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...